Impresii domeniul Dracula Daneș

Ne așteaptă o perioadă cu foarte multe zile călduroase drept pentru care intuim că toată lumea va fi în căutări febrile de locuri răcoroase și potrivite pentru mici evadări de final de săptămână.

Weekend-ul trecut noi am ajuns într-un loc care satisface ușor nevoile famililor cu copii, plin de verdeață, cu liniște și mâncare bună despre care este musai să vă zicem căteva lucruri. Locșorul despre care povestim se numește domeniul Dracula Daneș, situat în satul Daneș, la 7 km de Sighișoara. ( nu am mai văzut un alt sat care să aibe în fața fiecărei porți o tufă de trandafiri mare și extrem de frumoasă).

Așadar, despre localizarea acestui domeniu, nu ar mai fi multe de zis în afară de faptul că domeniul și satul Daneș sunt accesibile și dinspre Mediaș. Dincolo de poziționarea geografică, în podișul Târnavelor, domeniul se află între două frumoase orașe transilvănene – Sighișoara și Mediaș, care sunt la 7 respectiv, 38 km și care merită vizitate dacă nu ați ajuns până acum să le vedeți. Domeniul este unul ecvestru, care are logistica și toate cele trebuincioase acestor activități – așadar este locul perfect pentru a descoperi frumusețea activităților hipice.

Dar să punctez câteva informații importante despre șederea acolo:

• Cazarea – se poate face în una din cele 3 clădiri disponibile – pensiune, Centru Ecvestru sau han. Noi am fost cazați la Centrul Ecvestru într-o cameră dublă – avea o antecameră unde exista un pat suplimentar numai bun pentru Thomas care a fost mega încântat de camera lui care avea de toate: de la pahare și un televizor mic numai pentru el :). Despre existenta hanului am aflat ulterior plecării de acolo deci nu am ajuns să il vedem.Totuși e bine de știut că restaurant domeniului se află la parterul pensiunii, drept pentru care unele camere de acolo se pot dovedi gălăcioase, dat fiind că geamul lor dă fix pe terasa unde lumea servește masa iar copii aleargă și țipă de zor ( este doar o recomandare și supoziție personală neverificată).
  • Referitor la camere – sunt curate și bine întreținute – există și un minibar și un mic birou și nu lasă impresia de ceva ieftin sau invechit – poate un pic televizoarele care sunt dintr-o altă epocă și cu nume de care nu am mai auzit, dar pentru noi asta a fost egal cu 0 căci desene amânate și un meci de fotbal tot am reușit să vedem). Nu știm de ce dar in prima noapte noi adulții nu am reușit să ne odihnim deloc bine – poate agitația drumului, poate o fi fost salteaua puțin comfortabilă, poate aerul transilvănean care s-a dovedit a fi prea tare pentru noi dar ne-am trezit cam obosiți in ciuda unei nopți liniștite din partea copiilor
  • Restaurantul domeniului – nouă ne-a plăcut foarte mult. Are doua terase – una mai apropriată de restaurant propriu-zis un pic mai elegantă și retrasă și una cu mai multe mese de lemn, in stilul teraselor unde se servește bere la metru. Dincolo de aspectele estetice la un restaurant de obicei mâncarea este cea care primește laudele sau criticile oaspeților – iar aici vă pot spune că mie personal mi-a plăcut tot ce am mâncat iar porțiile de mâncare sunt generoase așa cum probabil se obișnuiește prin partea locului. Și am mâncat așa – supă goulash, varză calită, pui la grătar, micii casei – imenși, dealtfel și papanași ( nu am comandat eu toate astea – dar știți cum e: tații mai strâng de prin farfuriile unora care nu termină tot :D ). O singura remarcă la adresa restaurantului – chelnerii par decupați din Filantropica – se vede că sunt cu ștate vechi in meseria asta și ar trebuie zâmbi un pic mai mult și să fie un pic mai prietenoși, căci o mare parte din lumea care ajunge acolo vine pentru a se relaxa & deconecta.
  • Ce se poate face? Asta este o întrebare grea și una care de obicei pe noi ne cam blochează deoarece nu prea suntem obișnuiți să ajungem undeva și să stăm pentru a vegeta ( mă rog o parte dintre noi, mai bine zis :P). Așadar, noi in complex am făcut următoarele: ne-am plimbat prin domeniu care este foarte frumos ingrijit și care are o grădină pe măsură, am vizitat grajdurile de cai și ponei de căteva ori, am vizitat mica fermă din interior, ne-am uitat la cei care luau lecții de călărit, Thomas a mers la locul de joacă și a avut o mică plimbare cu poneiul Shakira :). Ce am ratat ? Plimbarea la hanul Dracula Daneș, inotatul în piscină spre supărarea lui Thomas,  pescuitul pe râul Târnava din apropiere – oricum nu aveam undițele pregătite -vizitele la bisericile fortificate de la Biertan, Sasghiz, Mălăncrav, Valchid, Laslea, Seleuș, Hoghilag, Viscri sau cetăţi și castele medievale de la Sighişoara, Criș, Dumbrăveni, Rupea sau Mălăncrav. ( între noi fie spus nici eu și nici doamna nu suntem mari fani ai siturilor istorice de tipul ăsta drept pentru care astea au fost omiteri intenționate )
  • Lucruri care lipsesc și ar putea fi utile in domeniu. 1.posibilitatea inchirierii de biciclete și organizarea unor trasee de parcurs pe dealurile din apropiere, 2. spațiu de activități indoor pentru copii și adulți gen tenis de masă, darts sau biliard – dacă prinzi 1 sau 2 zile ploioase nu prea ai cum să distrezi foarte mult copii in camera pensiunii 3. un mic lac amenajat pentru pescuit

Pentru noi, impresia lăsată de tot ce am găsit la Domeniul Dracula Daneș (click pentru a le vizita site-ul) a fost una excelentă, drept pentru care plănuim să revenim cu o proximă ocazie.  Lucrurile sunt la locul lor, bine aranjate și întreținute, in fiecare colțișor se vede grija și dedicarea oamenilor pentru întreținerea și exploatarea eficientă a intregului complex, mâncarea este foarte bună, raportul calitate preț nouă ni s-a părut foarte bun, iar împrejurimile sunt ofertante pentru o escapadă de 2-3-4 zile fără să vă plictisiți.

Dacă v-am convins drum bun și să ne spuneți cum v-a plăcut :)